
Program kształcenia nauczycieli w Instytucie Anglistyki UW zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r.
Studia II stopnia
Kształcenie na studiach drugiego stopnia przygotowuje do pracy we wszystkich typach szkół i rodzajach placówek (z wyłączeniem szkół i placówek specjalnych). Aby uzyskać uprawnienia nauczycielskie do nauczania w szkołach średnich absolwent studiów drugiego stopnia, który zrealizował Moduły 1-3 powinien zrealizować Moduł 4 „Przygotowanie do nauczania na kolejnym etapie edukacyjnym”.
W wyjątkowych wypadkach realizację ścieżki nauczycielskiej można też rozpocząć na studiach drugiego stopnia. Jest to zawsze zależne od indywidualnej decyzji Dyrektora ds. Studenckich i jest to opcja dodatkowo płatna. Absolwent studiów pierwszego stopnia posiadający przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu, a nieposiadający przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego realizuje wtedy Moduł 2, 3 i 4 w zakresie zapewniającym przygotowanie do nauczania na odpowiednich etapach edukacyjnych. Realizacja Modułów 2 i 3 na studiach II stopnia prowadzi do uzyskania takich samych efektów kształcenia jak na studiach I stopnia. Realizacja Modułu 4 prowadzi do przygotowania do nauczania na kolejnych etapach edukacyjnych.
Moduły |
| Semestr | Liczba godzin | Liczba ECTS | |
Student uzyskuje przygotowanie w zakresie merytorycznym do nauczania pierwszego przedmiotu (prowadzenia zajęć) zgodnie z opisem efektów kształcenia dla realizowanego kierunku studiów filologia angielska. Liczba semestrów, godzin, ECTS są odpowiednie dla programu studiów na kierunku filologia angielska. | |||||
Moduł 4
Przygotowanie do nauczania na kolejnym etapie edukacyjnym | 1. Dydaktyka przedmiotu na danym etapie edukacyjnym lub etapach edukacyjnych | I-III | 60 | 12
| |
2 kursy o charakterze psycholingwistycznym lub psychopedagogicznym do wyboru | 2 x 30 | 8+4 | |||
2. Praktyka | II-IV | 60 |
Wykaz kursów do wyboru dla Modułu 4
Nr kursu | Nazwa kursu |
181*** | Wpływ języka ojczystego na przyswajanie drugiego języka |
183*** | Różnice indywidualne w przyswajaniu drugiego języka i uczeniu się języka obcego |
187*** | Psychologia komunikacji |
1900 | Dobór i tworzenie materiałów dydaktycznych |
190*** | Metody i techniki w nauczaniu języka obcego. Rozwijanie sprawności językowych |
195*** | Problemy konstrukcji programów nauczania i planowania kursu języka obcego |
1901*** | Analiza podręczników |
1905*** | Komunikacja międzykulturowa w nauczaniu języka angielskiego |
1906*** | Wyzwania w pracy nauczyciela języka angielskiego |
287 | Przyswajanie systemów języka z punktu widzenia pedagogiki i psychologii |
295 | Interakcje w klasie na lekcji języka obcego |
296*** | Nauczanie języka i kultury w dobie globalizacji |
2600 | Elementy językoznawstwa teoretycznego w konstruowaniu gramatyki pedagogicznej |
2658 | Aspekty formalne i funkcjonalne języka w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo językowym |
2900 | Nowe trendy w nauczaniu języka obcego |
2902 | Projektowanie zadań w nauczaniu języka obcego /rozwijanie sprawności językowej/ |
2904 | Metody badań w komunikacji międzykulturowej |
*** jeżeli został wybrany w Module 2 lub 3, nie może być wybrany w Module 4